zondag 10 juni 2012

Kinderdijk

Vanmorgen om half9 in de fiets om een rondje Kinderdijk te fietsen. Een deel van de  zaterdag had ik doorgebracht in de sporthal om de turn verrichtingen van mijn jongste dochter te zien. Daarna een pan kippensoep in elkaar gedraaid, want het was vies koud buiten. De rest van de middag liggend op de bank doorgebracht.

Daarom vanmorgen vroeg in de fiets in een rustig tempo de heen weg langs de Hollandse IJssel gereden. Door de dorpjes Montfoort, Oudewater en Haastrecht. Daarna door naar krimpen aan de IJssel en Krimpen aan de Lek. Op een paar bukkers en wat kerkvolk na was het eerlijk rustig in de polders. Bij de pont in Kinderdijk even uit de fiets een paar wielrenners waren toch wel geinteresseerd naar de Velomobiel. Na de pont was het tussen de molens door de polder in.






In de polder ging het gas erop en ben ik rond de 50 km per uur weer naar Nieuwegein gefietst. De bukkers maakten geen kans om aan te sluiten. Na 100km was ik weer thuis.
De fiets was net een badkuip, ik was nogal wat vocht kwijtgeraakt. Tijdens het soppen van de fiets zag ik ook dat de kap die over de tunnel staat onderhevig is aan slijtage. Het deel, dat onder mijn stoel zit is bijna doorgesleten. Ik zit vanwege mijn lengte diep in de fiets en door vrijwing wordt het plastic erg dun. Op een paar plekken ben ik er zelfs al doorheen. Misschien ga ik wat tape plakken om verdere slijtage tegen te gaan. Als ik dat namelijk niet doe, dan gaat mijn stoel er misschien wel aan.

3 opmerkingen:

  1. Dat krijg je als je buiten in de zon op een Ipad een stukje zit te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op Woon Werkverkeer:

    Bijna zelfde vertrektijd (5.45 in de zomer, 5.30 in de winter), rond 6.30 in Driemond over het AmsterdamRijnkanaal. We gaan elkaar daar eens treffen!

    BeantwoordenVerwijderen